Möten

Föreningen håller inga regelbundna möten utan vi träffas på något sätt varje månad (med vissa undantag), med olika events.

Information om kommande möte hittar du i vår Kalender.

Förutom att träffa likasinnade, brukar vi ha ett föredrag eller dylikt..

Ett urval av några möten vi haft:

2014

Under året har vi haft ett antal möten. Vi har varit på en butiksträff på Akvarielagret, en generös Christer lämnade dagen till ära 20 % rabatt på allt i butiken. Besök hos Akvarietrivsel och såg alla 1 200 akvarier som var igång just då. Ett föredrag på XL ZOO om guppy. Vi gjorde en utflykt till Björn Oliviusson som berättade om ett självförsörjande system för växter och fisk. Platsen var ute på Berga Lantbruksskola. Ett besök på Fjärilshuset, Hagaparken, där Owe höll ett föredrag framför "Hajtanken". En resa till Ullared och besök hos AquaZoo där medlemmarna köpte bl.annat alla Altumscalare som fanns hemma just då. Några passade på att handla på GeKås, naturligtvis. 40 personer kom och lyssnade på en reseberättelse om Amazonas av Lasse Omfors. Träffen var hos Thomas Jahnsson och efteråt gick medlemmarna ut och tittade på de nu 1 250 akvarier som fanns på plats.

Proffsigt bemötande Akvarieleasing i Sundbyberg 090120.

Bågskytte, Guldfisk och Grill hos hos Roland Bexander 070904.

Grillkväll hos Joakim Ström 070529.

Södermalms Akvarieaffär visades av ägaren Jan Wester 061205.

Guldfiskdammar inne och ute hos Roland Bexander 061108.

Grillkväll hos Joakim Ström den 5 sept 2006.

Stockholms Akvarieförening firade 80 årsdagen den 14 maj 2006 på födelseplatsen!

I odlingskällaren hos Klaus Thede 060308.